MALL.SK vám prispôsobujeme na mieru. Na základe vášho správania na webe personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantné ponuky a produkty a taktiež analyzujeme vaše správanie na webe, aby sme mohli zlepšovať naše služby alebo pre vás pripravovať nové služby. Toho docielime používaním súborov cookies a ďalších sieťových identifikátorov, ktoré môžu obsahovať osobné údaje. Kliknutím na tlačidlo „Súhlasím“ nám dovolíte ukladať na vašom koncovom zariadení cookies webu mall.sk a tiež našich partnerov (napr. vyhľadávačov alebo sociálnych sietí), poskytnete nám prístup k vášmu koncovému zariadeniu, dovolíte nám spracúvať niektoré vaše osobné údaje, a to vrátane profilovania, trhových a štatistických analýz. Nastavenie cookies, personalizácie a reklamy môžete zmeniť pod tlačidlom „Upraviť nastavenia“. Kliknutím na „Prijať iba nevyhnutné“ budú použité iba tie cookies, ktoré potrebujeme na prevádzku webu. Prevádzkovateľom vašich osobných údajov bude spoločnosť Internet Mall Slovakia s.r.o. a tiež niektorí partneri, s ktorými spolupracujeme. Vaše osobné údaje budú spracúvané na účely jednoduchého používania našich stránok a služieb, prezentácie vhodného obsahu a personalizovaných reklám, merania reklám a obsahu, vytvárania štatistík a zlepšovania funkcií. Udelenie súhlasu je dobrovoľné. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať alebo obnoviť v záložke Nastavenie súkromia. Odvolaním súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracúvania vykonaného pred týmto odvolaním. Viac informácií o spracúvaní údajov a našich partneroch nájdete na tejto stránke.
Kniha obsahuje dve zo štyroch Symfónií ruského básnika, spisovateľa-symbolistu Andreja Belého (1880 – 1934), v poradí tretiu – Návrat a štvrtú Pohár metelíc. Experimentálne prózy na pomedzí s poéziou boli vytvorené podľa hudobných zákonitostí.
Kniha obsahuje dve zo štyroch Symfónií ruského básnika, spisovateľa-symbolistu Andreja Belého (1880 – 1934), v poradí tretiu – Návrat a štvrtú Pohár metelíc. Experimentálne prózy na pomedzí s poéziou boli vytvorené podľa hudobných zákonitostí. Vznikali v kontexte tvorivých výbojov epochy od r. 1900 po 1907–8 a svojmu autorovi priniesli povesť odvážneho tvorcu nového umenia. Belyj ako prívrženec koncepcií filozofov – Immanuela Kanta o fenomenálnom a noumenálnom svete, Arthura Schopenhauera s jeho chápaním prvenstva hudby medzi umeniami i Friedricha Nietzscheho, ktorého dielo Tak vravel Zarathustra sa preňho stalo hlavnou inšpiráciou, napísal svoje symfónie tak, aby každá bola iná, odlíšená svojím „vnútorným“ rytmom. Spája ich téma zápasu Večnosti s neúprosne uplývajúcim časom, ktorý autor chápe fatalisticky ako nezvratnosť osudu. Konkrétne je však ukotvenie Symfónií v čase a priestore, kde žijú
postavy súdobých mladých intelektuálov a umelcov. Kým Návrat vypovedá o moskovskom živote tých čias, dej symbolisticky zašifrovaného Poháru metelíc sa odohráva v Sankt-Peterburgu a v kláštore medzi lesmi. Spisovateľove originálne pokusy o novú prózu nenašli pokračovateľov. Symfónie, týka sa to hlavne štvrtej, sa pre svoju zložitosť a artistnosť pokladali za nepreložiteľné