- Radiť podľa
- Odporúčame
- Najnižšej ceny
- Najvyššej ceny
- Hodnotenia
- Najpredávanejšie
Na začiatku jedného z najinšpiratívnejšie obchodných modelov stála humanitárna cesta amerického cestovateľov a podnikateľov Blakea Mycoskieho do Argentíny. Niekoľko mesiacov strávil v lokálnej neziskovej organizácii, ktorá pôsobila na predmestí Buenos Aires a jedným z jej projektov bolo rozdávať deťom pošliapané topánky. V oblasti bola totiž taká chudoba, že väčšina detí nikdy nevlastnila jediný pár topánok a chodila celoročne bosá. Z toho plynuli nielen rad zdravotných problémov, ale aj zásadné prekážka - bez topánok deti nemohli chodiť do školy. Buď do nej fyzicky nedošli, alebo ich do školskej budovy bosé nepustili.
Na základe svojej skúsenosti dostal Blake jednoduchý, ale geniálny nápad: vytvoriť značku topánok, ktorej hlavným poslaním bude topánky darovať.
Ako hlavný princíp fungovania firmy zaviedol obchodný model ""One for One"": Za každý predaný pár topánok sa druhý pár topánok odovzdá dieťaťu, ktoré topánky nemá a potrebuje. Značku nazval Tomorrow Shoes, teda topánky zajtrajška. Skrátene TOMS.
Model ""One for One"" sa vzápätí stal jedným z najprogresívnejších nástrojov generovanie charitatívnej pomoci, ktorým sa inšpirujú spoločnosti po celom svete. Jednoduchý mechanizmus, ktorý pomoc získava prirodzene - čím viac párov sa predá, tým viac párov sa rozdá.