10× viac produktov za najlepšie ceny
10× viac produktov za najlepšie ceny

RENOST Koliesko 531 XD-V160C z DM

RENOST Koliesko 531 XD-V160C z DM

Partnerský predaj - cenu dopravy určuje partner
Koliesko so štandardnou gumovou obručou a prírubou. Celý popis
15,05 €
Tovar od: SVX
15,05 €

23.5.2024 - 24.5.2024 na vašej adrese

Popis

Koliesko so štandardnou gumovou obručou a prírubou

Priemer: 160 mm

Kolesá so štandardnou gumovou obručou sa radia medzi transportné a rolovacie kolieska – nachádzajú uplatnenie v priemyselných oblastiach. Tieto kolesá môžu byť vybavené brzdou kolesa aj otočnou vidlicou. Brzdiaci a aretačný mechanizmus môže byť použitý len ako parkovacia brzda. Nie sú určené pre hnané aplikácie. 


Technické informácie:

  • Nosnosť - pre stanovenie nosnosti kolies je potrebné poznať na aký účel a v akých podmienkach budú kolesá využívané.
  • Rozbehový a valivý odpor - je určený silou, ktorú je nutné vynaložiť na prekonanie odporu prostredia a manipulačného zariadenia pre rozjazd a jazdu transportného zariadenia. Rozbehový a valivý odpor je ovplyvnený: faktorom prostredia (kvalita podlahy, teplota prostredia a chemická záťaž) a faktorom odporu vznikajúceho v manipulačnom zariadení (materiál behúňa, priemer kolies, typ ložiska, hmotnosť transportného zariadenia, hmotnosť nákladu).
  • Behúň kolesa – typ behúňa má prvoradý význam pri výbere vhodného kolesa, ktoré má najlepšie vyhovovať danému druhu a podmienkam použitia. Vhodnosť behúňa vychádza z požiadaviek nosnosti, povrchu podlahy, funkcie zariadenia, frekvencie používania a vonkajších podmienok.
  • Disk kolesa – nosná časť kolesa, do jeho stredu sa osádzajú príslušné typy ložísk, na vonkajšom priemere je mechanicky alebo chemicky uchytená obruč kolesa.
  • Ložisko kolesa - výber správneho typu ložiska má veľký vplyv na ľahkú pohyblivosť manipulačného zariadenia a na dĺžku životnosti kolesa.
  • Chemická odolnosť materiálov – je potrebné ju posudzovať hlavne v tých prípadoch, kedy dochádza k bezprostrednému kontaktu behúňa, obruče, alebo disku s agresívnymi látkami.

Nesprávne použitie kolies – vzniká vtedy, ak:

  1. sú kolesá použité na nevhodnom a nerovnom podklade
  2. je teplota okolia príliš nízka, alebo vysoká
  3. došlo k neprimerane silnému nárazu alebo pádu
  4. sa do obruče kolesa dostali cudzie telesá
  5. boli kolieska používané s príliš vysokou rýchlosťou
  6. boli urobené zmeny na výrobku, ktoré neboli odsúhlasené výrobcom


Vlastnosti:

Priemer kolesa: 160 mm

Šírka kolesa: 38 mm

Rozteč upínacích otvorov: 105×75 mm

Priemer upínacích otvorov: 11 mm

Rozmer príruby: 133×105 mm

Výška: 193 mm

Nosnosť: 150 kg

Typ ložiska: ihlové

Disk: oceľový plech – pozinkovaný


  • Ihlové ložisko – valivé uloženie, dlhodobo bezúdržbové, odolné voči nárazom. Tvoria ho oceľové ihličky vložené do plastovej klietky, pričom vnútorný krúžok tvorí hladkoťahová rúrka. Všetky oceľové prvky tohto ložiska sú z nekalenej ocele a preto toto ložisko nie je vhodné do ťažkých podmienok s vysokou frekvenciou používania.
  • Celogumový behúň – štandardná gumová obruč – nárazuvdzorné, tlmia vibrácie, šetrné k jazdnému povrchu, tichý chod. Kolesá s gumovou obručou sú odolné voči kyselinám, nie sú odolné voči olejom.
  • Uchytenie na prírubu – uchytenie pomocou 4 skrutiek sa používa, ak je dostatočne veľká plocha na uchytenie rolovacieho kolieska. Je to najpevnejší spôsob pripevnenia rolovacieho kolieska k zariadeniu. Pri ťažkých transportných rolovacích kolieskach odporúčame tento spôsob uchytenia.