PR:SK_2019-05-BW-Electrolux


MALL spustil odvážnu kampaň s holubami

Bratislava, 6. júna 2017

MALL sa rozhodol zmeniť nudný konkurenčný boj na zábavu. Na pomoc si prizval fiktívny e-shop Vrkuuu.sk prevádzkovaný trojicou animovaných holubov.

Cieľom väčšiny reklamných kampaní je vymedzenie sa voči konkurencii a predstavenie značky v čo najlepšom svetle. MALL sa, v spolupráci s pražskou pobočkou kreatívnej agentúry ZARAGUZA rozhodol pre odvážny krok, si vlastnú konkurenciu vybudovať.

V úvodnej časti novej brandovej kampane sa MALL zameral na komunikáciu fiktívneho e-shopu Vrkuuu.sk. Animovaný spot, v ktorom tri ambiciózne holuby predstavujú svoj podnikateľský zámer, si behom jedného týždňa získal pozornosť širokej verejnosti aj marketingových médií. Komunikácia odkazovala na nefunkčný e-shop vrkuuu.sk, ktorý slúžil k zberu dát pre následný remarketing.

“Ako jedna z mála značiek na slovenskom a českom trhu si môžeme vďaka rozsiahlym mediálnym investíciám dovoliť brandovú kampaň založenú na netradičnom kreatívnom koncepte. Preto sme sa rozhodli nevytvárať vlastného maskota, ale komunikovať benefity MALLu prostredníctvom animovanej holubej konkurencie. Veríme, že sa nám podarilo vytvoriť strategicky ojedinelý princíp, ktorý bude mať dlhodobý pozitívny vplyv na komunikácii značky a reálny dopad na predaje.” hovorí Alena Kondášová, šéfka marketingovej komunikácie značky MALL.SK.

Úvodná fáza kampane, behom ktorej bol e-shop Vrkuuu.sk propagovaný bez súvislosti s MALL, mala za úlohu vzbudiť očakávanie a vybudovať vzťah verejnosti k animovaným holubím postavičkám. Naviaže na ňu séria zábavných animovaných televíznych a online spotov, v ktorých sa budú holuby snažiť služby MALL.SK prekonať.

“Prečo práve holuby? Priali sme si vybudovať fiktívnu konkurenciu a holuby majú mnoho skúseností s doručovaním. Zámer bol vytvoriť zábavné postavičky, ktoré nám pomôžu odkomunikovať benefity MALL.SK a pritom sa budú páčiť čo najširšiemu spektru divákov. Práve preto sme pri budovaní charakterov vychádzali z klasických rozprávkových archetypov a prispôsobili podobu holubov populárnej estetike animovaných filmov.” vysvetľuje Peter Michalka, kreatívny riaditeľ pražskej agentúry ZARAGUZA.

Kampaň bola spustená zároveň v Česku aj na Slovensku 29. 5. 2017. V oboch krajinách je séria televíznych a online spotov doplnená o display kampaň a komunikáciu na sociálnych sieťach. V Čechách sa kampaň naviac objaví aj v outdoore. Animáciu pripravovalo bratislavské štúdio Alien pod vedením xxxxx Martina Vanča.

ZARAGUZA CZ:

  • Group Creative Director: Michal Pastier
  • Creative Director: Peter Michalka
  • Strategy Director: Pavol Minár
  • Art Director: Tereza Talichová, Dorota Hošovská
  • Senior Copywriter: Julie Vernerová
  • Account Team Leader: Vierka Šteffeková
  • Media Strategy: Peter Mižík
  • Production: Studio Alien
  • Director: Martin Vančo
  • Project Manager: Lenka Herichová
  • Character Animator: Roman Straponček